Tuesday, May 24, 2022

Vad har jag i väskan? Del 1 - ISK



Jag har valt att dela upp mitt aktiesparande på två depåer.

Ett ISK för mina svenska innehav och ett KF för mina utländska innehav. Detta är något jag lärde mig för länge sedan, tror Petrusko skrev ett inlägg om det som jag snappade upp.

Här kommer en lista på mina innehav i min ISK. Kommer göra lite djupdykningar kring innehaven framöver. 

ISK

Alla innheav nedan handlas i SEK med undantag för Akelius D som handlas i EUR.

Innehav ISK

Blir som ni ser en hel del "dubbelägande" , men gillar mina utdelningar så det får gärna plinga till ofta i mobilen 😄

Vad tycker ni, något som ska bort, viktas om?


/Divi





2 comments:

  1. Hade viktat ned fastigheter, kanske lite mer dagligvaror, gruvor, energi och/eller IT. Toppa med lite Amerika och Kanada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Nisse! Tack för feedback, detta är min svenska portfölj, ska göra ett inlägg med alla mina utländska innehav också snart, däribland många amerikanska aktier :)

      Hade gärna haft kvar ICA i portföljen ovan men den fick ju strykas ofrivilligt.

      Delete