Wednesday, June 1, 2022

Känslan av att vara "optimal" - Diska/tvätta vid låga spotpriser

Vet inte om det är fler av er därute som njuter av känslan av att vara "optimal" och spara in på kronor och ören här och var i vardagen.


Kör definitvt inte igång maskinerna inom den röda stapeln! ;)

En sak som jag brukar roa mig med när det är möjligt är att köra disk och tvättmaskin på de tider då det är låga spotpriser på elen. Jag inser att jag nog inte tjänar så mycket på detta egentligen men känslan att vara sparsam är värd så mycket bara den.

Vad gör ni för att känna er "optimala" när det kommer till sparande?



2 comments:

  1. Absolut ingenting. Som du säger själv blir det inte många kronors skillnad, och det är inte värt att det ska ta upp hjärnkapacitet för sådana grejer och det gränsar till det maniska. Lev livet istället :)

    Försöker hellre påverka de stora sakerna; se till att man har så hög lön som möjligt / betalar sig själv från AB, och försöker maximera det, se över lägenhetslån/omförhandla, ev. säger upp dyra abonnemang där man kan tjäna mer på i längden.

    ReplyDelete
  2. Jepp! Men när alla de stora sakerna redan är på plats är det mer känslan jag letar efter, och då kan det vara kul att tajma ett bra elpris. Men låter det inte gå ut öve livet, behöber jag rena kläder så tvättar jag :P

    Tack för din kommentar!

    /Divi

    ReplyDelete